משבר חוק השבות? "מיליונים רשאים לעלות לארץ"

    אסתי פלד No Comments on משבר חוק השבות? "מיליונים רשאים לעלות לארץ"

    ד"ר נתנאל פישר מומחה לעלייה וקליטה לגדסי ב"מהדורה המרכזית": "כשחוקקו את חוק השבות לא חשבו על מה שיהיה היום. יש היום עשרה מיליון איש שיכולים לעלות לישראל אם ירצו. חצי מיליון גויים כבר גרים כאן" | האזינו

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    7:45
    03.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ס"ה – ס"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהסכמים הקואליציוניים מופיע סעיף בו נאמר כי תוך שלושה חודשים הממשלה תפעל לתיקון לחוק השבות. ד"ר נתנאל פישר, שמומחה בענייני עלייה לישראל, שוחח על כך עם איתי גדסי ב"מהדורה המרכזית".

    "חוק השבות נועד לעלות יהודים לישראל. רוב העולים לישראל היום אינו יהודי. מי שמכיר את הנתונים יודע את זה" פתח הד"ר. "בשנה האחרונה נכנסו לישראל יותר מארבעים אלף לא יהודים. יש בעיה עם החוק, אולי האנשים שבאים הם טובים שפועלים לפי החוק אבל לא בשבילם הוא נועד".

    "בשנת 1970 כשחוקקו אותו לא חשבו על מה שיהיה היום. נתנו לכל מי שקרוב ליהודי, בן זוג, נכד, ומשפחה יוכלו לעלות. כיום יש עשרה מיליון איש שזכאים לבוא לישראל" הוסיף ד"ר פישר.

    "אנשים מפחידים עם יהדות ארה"ב. בעשור האחרון עלו 20 אלף מארה"ב. מתוכם רק 67 נכדים יהודים. בישראל חיים כיום חצי מיליון אנשים שהם לא ערבים ולא יהודים. הם אנשים טובים ואף אחד לא רוצה לפגוע בהם. אין שום כוונה להוציא אותם. מה שכן, לשנות את תנאי הכניסה לכאן".

    "הקמנו מדינה יהודית אחרי 2000 שנה לא כדי להביא את אשתו של הנכד של יהודי. חוק השבות צריך להיות חוק שיעודד עליית יהודים ולא לא יהודים" הסביר הד"ר.

    האזינו:

     



    0 תגובות